תפריט

הקליאשה הוותיקה אומרת שחתונה היא אירוע של פעם בחיים ועל כן, הנטייה של רוב המתחתנים היא להשקיע באירוע את מיטב המשאבים הכספיים, כדי להבטיח חגיגה מוצלחת עבור החוויה של האורחים והקרובים. מתוך הידיעה שבעסק הזה מושקע המון כסף, מגמה מדהימה שצצה בשנים האחרונות היא להפריש נתח מהסכום שהושקע לטובת מטרות ערכיות חברתיות, סביבתיות ואידאולוגיות.
רוצים לדעת איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות שאספנו במיוחד עבורכם.

ספקים ערכיים

ספקים רבים בתחום החתונות לוקחים חלק פעיל בתרומה לקהילה ובוחרים להעסיק אצלם עובדים בעלי צרכים מיוחדים ובכך מסייעים להם בהשתלבות בשוק התעסוקה. בין העסקים הבולטים מהסוג הזה: בית הדפוס “חסד ואמונה” בירושלים, שעושה הזמנות חתונה מעסיק אנשים עם קשיים נפשיים בכדי לסייע להם להשתקם, גן האירועים “הנחלה”, שמעסיק אנשים בעלי מוגבלויות ואף מנהל בשטחו סדנה תעסוקתית שניתן לקנות ממנה מתנות לאורחים, גן האירועים “עדן על המים” שתורם את האוכל שנותר לנזקקים, מתחם האירועים ארבע עונות תורם לעמותת לשובע ועוד רבים אחרים.

שמלה נדיבה

הנטייה של רוב הכלות היא להשקיע בשמלת מעצבים יקרה, שתשאיר חותם על האורחים ותצטלם היטב. מי שמחפשת שמלת כלה במחיר נמוך יחסית ורוצה שהכסף שמושקע ישמש למטרה טובה, תשמח לדעת שבבוטיק עמותת “רוח נשית” בתל אביב, נמכרות שמלות כלה שנתרמו על ידי מיטב המעצבים במחירים של 1800-2500 ₪ לשמלה. ניתן להגיע לשם בתיאום מראש ומדי כמה חודשים העמותה עורכת יריד שמלות גדול למכירה מרוכזת של שמלות כלה. כל ההכנסות מוקדשות לטובת עשייה חברתית לקידום נשים נפגעות אלימות. גם “החצר הנשית” מקיימת מידי כמה זמן יריד למכירת שמלות כלה מוזלות של מיטב המעצבים, בהם כל הכספים מוקדשים לסיוע לנערות במצוקה.

אוכל להמונים

כמעט בסוף כל אירוע נשארות כמויות גדולות של מזון וההערכות מדברות על כך שבתחום האירועים מידי שנה מגיע לפח מזון בשווי מיליוני שקלים. כדאי לתרום את המזון שנשאר למקומות כמו ארגון “לקט” שאוסף ארוחות מגני אירועים ומעביר אותן לבתי תמחוי, ארגון לשובע וגם למועדוניות ילדים ונוער ועמותות בכל רחבי הארץ. אפשר לפנות למוקדי תרומות המזון בתום האירוע או לתאם איתם איסוף מראש. כך גם תוכלו לתרום אוכל למי שבאמת זקוק לכך וגם תמנעו זריקה של מזון יקר ערך לפח האשפה. מישהו אמר winwin?

לאמץ חתונה

בעמותת יד אליעזר יצאו ביוזמה מקסימה של אימוץ חתונה: אם אתם מתחתנים ויש לכם אפשרות כלכלית לעזור, תוכלו לסייע לממן חתונה של זוג נוסף, שאין באפשרותם לערוך חתונה. כל סכום יתקבל בברכה והתרומה מועברת ישירות לכיסוי אירוע של זוג אחר. במקביל, העמותה גם מנהלת אולם אירועים בו מתקיימות חתונות רגילות לצד כאלה הממומנות על-ידי תרומות, באופן שבו לא ניתן לדעת מי מהזוגות קיבל סיוע, כדי לשמור על פרטיות המתחתנים ועל דיסקרטיות בעניין התרומות.

מזכרת שעושה טוב

זוגות רבים משמחים את אורחיהם במתנות מתוקות ואסתטיות שיהוו תזכורת לאירוע. אם החלטתם להשקיע במתנות, יש המון עמותות וארגונים המוכרים מוצרים שהוכנו על ידי אנשים עם מוגבלויות. בזכות המקומות האלה הם זוכים לשכר ולתעסוקה. מגוון המקומות עצום ואתם יכולים לבחור בין עציצים קטנים, מגנטים, ועוד המון מתנות קטנות ומקסימות שעושות טוב למקבל וליוצר המתנה. דוגמאות לכך הן החנות “כלים שלובים”, המוכרת פריטים שנעשו על ידי אנשים עם צרכים מיוחדים, “מתנות קטנות בסימן חברתי” הפועלים למען נוער בסיכון, החנות 'ערכותי' של עמותת שכולו טוב ועוד.

מתחילים בטוב

מיזם “מתחילים בטוב” מקשר בין זוגות מתחתנים המעוניינים לתת תרומה בשם האורחים, לבין מגוון עמותות ברחבי הארץ. האורחים שיגיעו לחתונה יקבלו בסיומה כרטיס ברכה, שמסביר להם שבני הזוג תרמו 'בשמם' כסף לעמותה ספציפית שאותה הם בחרו. אנחנו חושבים שזוהי יוזמה ייחודית ומרגשת שצפויה להשאיר טעם טוב בקרב האורחים הרבה יותר ממגנטים עם תמונות האורחים.